Vydávání rybářských lístků
1. Identifikační číslo
—
2. Kód
—
3. Pojmenování (název) životní situace
Vydávání rybářských lístků
4. Základní informace k životní situaci
Rybářský lístek je povinen mít každý, kdo loví ryby v rybářském revíru. Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany vydává rybářské lístky občanům, kteří mají na území městské části Brno-Tuřany trvalý pobyt, popřípadě cizincům, kteří se zdržují v městské části Brno-Tuřany.
Vydání rybářského lístku podléhá správnímu poplatku.
Rybářský lístek se vydává pro celé území České republiky na dobu 10 let, 3 let nebo 1 roku ode dne jeho vydání.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
O vydání rybářského lístku může požádat občan České republiky nebo cizinec.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Kvalifikační předpoklady pro získání prvního rybářské lístku jsou základní znalosti z poznání ryb a vodních organismů, z biologie ryb a vodních organismů, způsobů lovu ryb, o rybářském hospodaření v rybářských revírech, zákona o rybářství a jeho prováděcí vyhlášky, prokázané osvědčením o získané kvalifikaci, vydaným právnickou osobou pověřenou Ministerstvem zemědělství k ověřování znalostí žadatelů pro vydání prvního rybářského lístku.
Výše uvedené kvalifikační předpoklady splňuje osoba, která je rybářským hospodářem, zástupcem rybářského hospodáře, rybářskou stráží nebo která doloží osvědčení o vykonání zkoušky na rybářského hospodáře nebo na rybářskou stráž.
Další rybářský lístek se vydá žadateli, prokáže-li se:
dříve vydaným rybářským lístkem,
popř. jiným dokladem, osvědčujícím, že již držitelem rybářského lístku byl.
Cizinci se vydá rybářský lístek, prokáže-li se:
dříve vydaným rybářským lístkem,
jiným dokladem, osvědčujícím, že již držitelem rybářského lístku byl,
osvědčením o získané kvalifikaci, nebo
rybářským lístkem, licencí nebo obdobným dokladem, vydaným ve státě, jehož je občanem.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Žadatel musí podat písemnou žádost o vydání rybářského lístku (na předepsaném formuláři), a to včetně všech požadovaných náležitostí.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor všeobecný ÚMČ Brno-Tuřany, Ing. Iva Matějcová, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 211, matejcova@turany.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Pro ověření údajů v žádosti předložte občanský průkaz; cizinec předloží cestovní pas a osoba mladší 15 let čestné prohlášení zákonného zástupce o místě trvalého pobytu žadatele.
K žádosti pro získání prvního rybářské lístku je nutné přiložit:
– osvědčení o získané kvalifikaci, vydané právnickou osobou pověřenou Ministerstvem zemědělství k ověřování znalostí žadatelů pro vydání prvního rybářského lístku,
– doklad o zaplacení správního poplatku.
K žádosti pro získání dalšího rybářské lístku je nutné přiložit:
– dříve vydaný rybářský lístek popř. jiný doklad, osvědčující, že žadatel již držitelem rybářského lístku byl,
– doklad o zaplacení správního poplatku.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o vydání rybářského lístku
Formulář je k dispozici na ÚMČ Brno-Tuřany, Ing. Iva Matějcová, nebo na www.turany.cz
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek za vydání rybářského lístku
Vydání rybářského lístku s dobou platnosti
– 1 rok 100 Kč
– 1 rok pro osoby mladší 15 let nebo studující rybářství nebo osoby, které zajišťují rybářství v rámci svého povolání nebo funkce 50 Kč
– 3 roky 200 Kč
– 3 roky pro osoby mladší 15 let nebo studující rybářství nebo osoby, které zajišťují rybářství v rámci svého povolání nebo funkce 100 Kč
– 10 let 500 Kč
– 10 let pro osoby studující rybářství nebo osoby, které zajišťují rybářství v rámci svého povolání nebo funkce 250 Kč
Poplatek se platí v hotovosti na pokladně ÚMČ Brno-Tuřany, Tuřanské náměstí 1, Brno, pondělí, středa 8 – 17 hod.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty jsou stanoveny správním řádem. Zpravidla se tato záležitost vyřizuje bezodkladně.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Rybářský lístek je doklad nezbytný pro vydání povolenky k lovu, ta opravňuje fyzickou osobu k lovu ryb nebo vodních organismů v příslušném rybářském revíru. Povolenku k lovu pro dané rybářské revíry vydávají uživatelé rybářských revírů zpravidla za úplatu. V povolence označí uživatel rybářského revíru držitele rybářského lístku, popřípadě stanoví bližší podmínky výkonu rybářského práva. Osoba provádějící lov je povinna vyznačit v povolence datum lovu, rybářský revír, počet, druh a hmotnost ulovených ryb.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Vyhláška č. 197/2004 Sb., k provedení zákona o rybářství, v platném znění
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, v platném znění
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, § 35
Zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, § 304
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Pokud Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany nevyhoví zcela žádosti o vydání rybářského lístku, vydá o tom rozhodnutí, proti kterému lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí, a to k Magistrátu města Brna prostřednictvím Odboru všeobecného Úřadu městské části Brno-Tuřany.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Ten, kdo neoprávněně loví ryby, dopouští se:
– přestupku podle § 35 odst. 1 písm. f) zákona o přestupcích a hrozí mu pokuta až do výše 8 000 Kč nebo zákaz činnosti do 1 roku,
– trestného činu podle § 304 trestního zákoníku a hrozí mu trest odnětí svobody až na 2 roky, zákaz činnosti nebo propadnutí věci či jiné majetkové hodnoty (dle odst. 1) nebo trest odnětí svobody na 6 měsíců až 5 let, peněžitý trest nebo propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty (dle odst. 2).
Další sankce, v případě nedodržení podmínek zákona, jsou uvedeny v § 30 zákona o rybářství.
21. Nejčastější dotazy
Od kdy platí rybářský lístek?
– Rybářský lístek platí ode dne jeho vydání do termínu v něm uvedeném (1 rok, 3 roky nebo 10 let).
Čím prokáží mladiství svou identitu?
– Mladiství prokáží svou identitu čestným prohlášením zákoného zástupce.
Lze lovit na rybnících, které nejsou revírem, bez rybářského lístku?
– Ano, na takovýchto rybnících lze lovit bez rybářského lístku. Samotný lov může provádět pouze rybníkář, popřípadě jím pověřená osoba.
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Ing. Iva Matějcová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.1.2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
1.2.2012
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Osoba mladší 15 let, která žádá o vydání rybářského lístku, prokazuje svoji identitu dokumentem, který ji pro tyto účely stanoví obecní úřad obce s rozšířenou působností, který je příslušný k vydání rybářského lístku
Při ztrátě rybářského lístku je možné požádat o vydání duplikátu. Pokud byl původní rybářský lístek vydán jiným úřadem, je nezbytné doložit podklady od prvotně vydávajícího úřadu.
Uzavření manželství
1. Identifikační číslo
—
2. Kód
—
3. Pojmenování (název) životní situace
Uzavření manželství
4. Základní informace k životní situaci
Manželství na území České republiky lze uzavřít formou občanského nebo církevního sňatku. Manželství se uzavírá svobodným a úplným souhlasným prohlášením muže a ženy o tom, že spolu vstupují do manželství. Prohlášení se činí veřejně v přítomnosti dvou svědků před matričním úřadem nebo před orgánem církve. V případě uzavírání manželství v městské části Brno-Tuřany je matričním úřadem Úřad městské části Brno-Tuřany.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Snoubenci
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Snoubenci si při osobní návštěvě matriky rezervují termín sňatku. Předloží vyplněný a oběma snoubenci podepsaný „ Dotazník k uzavření manželství” a předloží originály všech potřebných dokladů.
Jsou-li vystaveny orgány cizích států, musí být opatřeny potřebnými ověřeními, nestanoví-li mezinárodní smlouva jinak a úředně přeloženy do českého jazyka.
Formou občanského sňatku lze uzavřít manželství před starostou nebo místostarostou městské části Brno-Tuřany.
Formou církevního sňatku lze uzavřít manželství před osobou pověřenou oprávněnou církví nebo náboženskou společností.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
V případě zájmu uzavřít manželství v městské části Brno-Tuřany je třeba, aby se snoubenci dostavili osobně na Úřad městské části Brno-Tuřany.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor všeobecný ÚMČ Brno-Tuřany, Blanka Gärtnerová, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 233, gartnerova@turany.cz.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklady potřebné k uzavření manželství:
V případě uzavření manželství církevní formou snoubenci (nebo jeden ze snoubenců) žádají o vydání osvědčení o splnění všech požadavků zákona o rodině pro uzavření platného manželství před orgánem církve. Bez tohoto osvědčení nelze církevní sňatek uzavřít. Osvědčení vydává matriční úřad, v jehož správním obvodu bude manželství uzavřeno. K vydání osvědčení se předkládají stejné doklady jako při uzavření manželství.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Dotazník k uzavření manželství snoubenci obdrží na kterémkoli matričním úřadu.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Poplatek podle písmene a) až c) této položky se vybírá jen od jednoho ze snoubenců.
Poplatek podle písmene c) této položky se vybírá jen jednou, povoluje-li se uzavření manželství mimo úředně určenou místnost a současně i mimo stanovenou dobu.
Od poplatku podle písmene a) této položky jsou osvobozeny osoby těžce zdravotně postižené.
Poplatek se platí v hotovosti na pokladně ÚMČ Brno-Tuřany, Tuřanské náměstí 1, Brno, pondělí, středa 8 – 17 hod.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
—
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Pokud snoubenec (popřípadě snoubenci) nemluví nebo nerozumí česky nebo je snoubenec (popřípadě snoubenci) neslyšící nebo němý, je při prohlášení o uzavření manželství nutná přítomnost tlumočníka. Účast tlumočníka zajišťuje jeden ze snoubenců na vlastní náklady, bez jeho přítomnosti nelze prohlášení o uzavření manželství v těchto případech učinit.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění
Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, v platném znění
Zákon č. 3/2002 Sb., o církvích a náboženských společnostech
Zákon č. 97/1963 Sb., o mezinárodním právu soukromém a procesním
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích v platném znění
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
18. Jaké jsou související předpisy
—
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
—
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
—
21. Nejčastější dotazy
Co jsou “matriční úřady”?
– Matričními úřady jsou obecní úřady, městské úřady, v hlavním městě Praze úřady městských částí, v územně členěných statutárních městech úřady městských obvodů nebo úřady městských částí a pro území vojenských újezdů újezdní úřady, které určí a jejich správní obvody vymezí Ministerstvo vnitra prováděcím právním předpisem. Seznam matričních úřadů je uveden v příloze vyhlášky č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů.
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Blanka Gärtnerová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.1.2008
28. Popis byl naposledy aktualizován
1.1.2008
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—
Příjmení po rozvodu manželství
1. Identifikační číslo
—
2. Kód
—
3. Pojmenování (název) životní situace
Příjmení po rozvodu manželství
4. Základní informace k životní situaci
Manžel, který přijal při uzavření manželství příjmení druhého manžela, může do šesti měsíců od nabytí právní moci rozsudku o rozvodu manželství oznámit u kteréhokoli matričního úřadu, že opět přijímá své dřívější příjmení, případně že upouští od užívání společného příjmení vedle příjmení dřívějšího.
Matričním úřadem je také Úřad městské části Brno-Tuřany.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Ten z rozvedených manželů, který při uzavření manželství přijal příjmení manžela, nebo spolu s příjmením společným užíval a na druhém místě uváděl příjmení předchozí.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Rozvedený manžel učiní oznámení na matričním úřadu a předloží zákonem stanovené doklady. Matriční úřad , který oznámení o přijetí dřívějšího příjmení přijal , vydá oznamovateli potvrzení o oznámení. Je-li oznámení učiněno u matričního úřadu, u kterého není manželství zapsáno, je toto písemné oznámení postoupeno matričnímu úřadu podle místa uzavření manželství k zápisu do příslušné matriční knihy.Matriční úřad , který vede příslušnou knihu manželství, vydá po zápisu oznámení nový oddací list s poznámkou o rozvodu manželství a o oznámení o přijetí dřívějšího příjmení.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Osobní návštěvou na matrice Úřadu městské části Brno-Tuřany.
8. Na které instituci životní situaci řešit
U kteréhokoli matričního úřadu.
Bylo-li manželství uzavřeno v cizině, lze oznámení učinit též u zastupitelského úřadu České republiky nebo přímo u zvláštní matriky.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Osobní návštěvou ÚMČ města Brna, Brno-Tuřany, odbor všeobecný, Blanka Gärtnerová, pondělí a středa 8.00 – 17.00 hod, tel. 545 128 233, gartnerova@turany.cz.
U manželství uzavřených v cizině na Zvláštní matrice ÚMČ města Brna, Brno – střed, pracoviště Husova 3, pondělí a středa 8.00 – 17.00 hod.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář je k dispozici na matrice ÚMČ Brno-Tuřany, Blanka Gärtnerová.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Bez poplatku
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Oznámení o přijetí předchozího příjmení lze učinit bezodkladně.
Lhůta pro zápis do matriční knihy je 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění
Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů ve znění pozdějších předpisů
Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č 500/2004 Sb.,správní řád ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
—
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
—
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
Pokud rozvedený manžel promešká lhůtu šesti měsíců od právní moci rozsudku o rozvodu manželství, může požádat u matričního úřadu podle místa svého trvalého pobytu o povolení změny příjmení. Správní poplatek v tomto případě činí 100,- Kč.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Blanka Gärtnerová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.1.2008
28. Popis byl naposledy aktualizován
1.1.2008
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—
Městská část Brno-Tuřany pronajímá nebytové prostory v objektech ve vlastnictví statutárního města Brna, které jí byly svěřeny Zastupitelstvem města Brna.
1. Identifikační číslo
—
2. Kód
—
3. Pojmenování (název) životní situace
Pronájem nebytových prostor
4. Základní informace k životní situaci
Městská část Brno-Tuřany pronajímá nebytové prostory v objektech ve vlastnictví statutárního města Brna, které jí byly svěřeny Zastupitelstvem města Brna. O pronájmu rozhoduje Rada městské části Brno-Tuřany. Seznam nebytových prostor vhodných k pronájmu je k dispozici na Úřadě městské části Brno-Tuřany u Evy Rosenbergové. Nebytové prostory, kterými městská část Brno-Tuřany disponuje, je možné využít jako kanceláře, ordinace nebo provozovny pro poskytování služeb.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Zájemce o pronájem nebytových prostor
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Po obdržení žádosti o pronájem nebytových prostor zveřejní městská část Brno-Tuřany na úřední desce záměr pronájmu těchto nebytových prostor. Záměr musí být zveřejněn po dobu alespoň 15 dnů před rozhodnutím o pronájmu v příslušném orgánu obce, kterým je Rada městské části Brno-Tuřany. V případě schválení pronájmu Radou může být uzavřena nájemní smlouva.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti o pronájem nebytových prostor doručené poštou, elektornicky nebo osobně na podatelně ÚMČ Brno-Tuřany, Tuřanské nám. 1, 620 00 Brno.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor ekonomický ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 242, rosenbergova@turany.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
—
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
—
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Nájemné sjednané nájemní smlouvou.
Městská část Brno-Tuřany pronajímá nebytové prostory zpravidla za 900,- Kč/m2/rok. V nájemném nejsou zahrnuty náklady za služby (plyn, el. energie, vodné a stočné).
Sjednané nájemné je splatné zpravidla ve čtvrtletních splátkách vkladem na účet č.ú. 19-16622621/0100, variabilní symbol – dle smlouvy.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Nejsou stanoveny. Žádosti se vyřizují bezodkladně.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích v platném znění
Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník v platném znění
18. Jaké jsou související předpisy
—
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
—
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
V případě prodlení s placením nájemného se účtuje smluvní pokuta sjednaná nájemní smlouvou ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení.
Nezaplacené nájemné může být důvodem k výpovědi ze smlouvy.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Eva Rosenbergová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.9.2007
28. Popis byl naposledy aktualizován
10.1.2011
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—
Výherním hracím přístrojem se rozumí kompaktní, funkčně nedělitelné a programově řízené technické zařízení s ovládáním určeným pouze pro jednoho hráče.
1. Identifikační číslo
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Povolení k provozu výherního hracího přístroje
4. Základní informace k životní situaci
Výherním hracím přístrojem se rozumí kompaktní, funkčně nedělitelné a programově řízené technické zařízení s ovládáním určeným pouze pro jednoho hráče. U výherního hracího přístroje s programovým vybavením umožňujícím současnou hru na více hracích místech více hráčům je každé takové hrací místo rovněž považováno za samostatný výherní hrací přístroj.
Povolení k provozu výherních hracích přístrojů se vydává na žádost provozovatele. Povolení se vydává nejdéle na dobu jednoho kalendářního roku.
Je-li výherní hrací přístroj na českou měnu provozován v kasinu a u výherních hracích přístrojů na cizí měnu, vydává povolení k provozování výherních hracích přístrojů Ministerstvo financí.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Provozovatel výherního hracího přístroje, kterým může být pouze právnická osoba se sídlem na území České republiky.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Výherní hrací přístroj musí být umístěn tak, aby neumožňoval hru osobám mladším 18 let, nebo provozovatel musí učinit taková opatření, aby tyto osoby se nemohly hry zúčastnit. K tomuto účelu je oprávněn požadovat předložení průkazu totožnosti.
Nejvyšší vsazená částka na jednu hru činí 2 Kč, 5 Kč u výherních hracích přístrojů umístěných v hernách a 50 Kč, jsou-li umístěny v kasinech. Nejvyšší výhra z jedné hry činí 300 Kč, u výherních hracích přístrojů umístěných v hernách 750 Kč a 50 000 Kč, jsou-li umístěny v kasinu.
Provozovány mohou být pouze výherní hrací přístroje, jejichž konstrukce neumožňuje nastavení výherního podílu nižšího než 75 % a vyššího než 100 %.
Nejvyšší hodinová prohra je 1000 Kč, u výherních hracích přístrojů umístěných v herně 2000 Kč a u výherních hracích přístrojů umístěných v kasinu 10 000 Kč. Hodinová prohra je objem prostředků, které může hráč prohrát při hře na jednom výherním hracím přístroji během jedné hodiny. Je součinem nejvyššího vkladu do jedné hry, nejvyššího počtu her za jednu hodinu a setiny rozdílu jednoho sta a nastaveným výherním podílem. Je-li výherní hrací přístroj provozován na cizí měnu, stanoví nejvýše vsazenou částku na jednu hru, nejvyšší výhru z jedné hry, výherní podíl a nejvyšší hodinovou prohru ministerstvo v povolení.
Výherní hrací přístroje na české koruny umístěné v hernách a kasinech mohou být propojeny se zařízením, které umožňuje kumulovanou výhru (jackpot), na níž se nevztahuje odstavec 4. Nejvyšší kumulovaná výhra v hernách činí 10 000 Kč a v kasinech 100 000 Kč.
Výherní hrací přístroje smějí být provozovány v kasinech a hernách. Dále smějí být provozovány v pohostinských zařízeních a dalších místech, která splňují podmínky zvláštního provozního režimu podle zákona. Více než šest výherních hracích přístrojů smí být provozováno pouze v hernách a kasinech.
V herně musí být po celou dobu provozu zajištěn dozor. Do herny je zákaz vstupu osobám mladším 18 let. Provoz herny se řídí schváleným herním řádem.
Zvláštní provozní režim vyžaduje dohled osoby odpovědné za dodržování zákazu hry osob mladších 18 let, kterým je z důvodu zamezení jejich účasti na hře vstup zakázán
Provozování výherních hracích přístrojů nesmí být povoleno ve školách, školských zařízeních, v zařízeních sociální a zdravotní péče, v budovách, v nichž je vykonávaná činnost státních orgánů, orgánů veřejné správy nebo činnost registrovaných církví či náboženských společností.
Provozovatel je povinen do dvou měsíců po uplynutí doby, na kterou bylo povolení vydáno, podat vyúčtování provozu jednotlivých výherních hracích přístrojů a předložit je Odboru ekonomickému Úřadu městské části Brno-Tuřany a příslušnému finančnímu úřadu.
Veškeré účetní případy uskutečňované v souvislosti s provozováním výherních hracích přístrojů musí být účtovány odděleně od případného jiného podnikání provozovatele a jejich základem je evidence podle stavů elektromechanických a elektronických počítadel, která pro tyto účely nesmí být nulována. Náklady a výnosy související s provozováním výherních hracích přístrojů jsou součástí hospodářského výsledku provozovatele za účetní období.
Povolení k provozování výherního hracího přístroje se vydá, jestliže
Za vydání povolení k provozu výherních hracích přístrojů platí provozovatel správní poplatek.
Po zaplacení správního poplatku vydá Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany povolení a známku. Provozovatel je povinen známkou označit výherní hrací přístroj nejpozději do 15 dnů od začátku platnosti povolení na viditelném místě tak, aby nebylo možno známku poškodit.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podání žádosti o povolení výherního hracího přístroje učiněným písemně (v listinné nebo elektronické podobě) nebo ústně do protokolu u Odboru ekonomického Úřadu městské části Brno-Tuřany.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor ekonomický ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 242, rosenbergova@turany.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Náležitosti žádosti
Přílohy k žádosti (originály nebo notářsky ověřené kopie nutno předložit k vidimaci)
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o povolení k provozování výherních hracích přístrojů
Formulář je k dispozici na ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, nebo na www.turany.cz
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek za přijetí žádosti o
a) vydání povolení k provozování loterie nebo jiné podobné hry činí 5 000,- Kč
b) změnu povolení k provozování loterie nebo jiné podobné hry činí 3 000,- Kč
Bankovní spojení pro bezhotovostní platby: č.ú. 19-16622621/0100,
variabilní symbol 1311
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany je povinen vydat rozhodnutí bezodkladně nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách v platném znění
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád v platném znění
Vyhláška č. 223/1993 Sb., o hracích přístrojích v platném znění
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích v platném znění
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
—
Proti rozhodnutí lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí, a to k Odboru rozpočtu a financování Magistrátu města Brna prostřednictvím Odboru ekonomického Úřadu městské části Brno-Tuřany.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Pokuta až do výše 150 000,- Kč právnické osobě, která na území městské části Brno-Tuřany provozuje výherní hrací přístroj bez povolení, nebo je provozuje v rozporu se zákonem o loteriích, herním plánem nebo podmínkami, které jí byly v povolení uloženy.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Eva Rosenbergová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.1.2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
22.2.2012
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—
Městská část Brno-Tuřany poskytuje ze svého rozpočtu dotace
1. Identifikační číslo
—
2. Kód
180
3. Pojmenování (název) životní situace
Poskytování dotací městskou částí Brno-Tuřany na podporu kulturních, sportovních a zájmových aktivit a na sociální činnosti
4. Základní informace k životní situaci
Městská část Brno-Tuřany poskytuje ze svého rozpočtu dotace na tyto aktivity:
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzická nebo právnická osoba (zpravidla občanské sdružení), která žádá o dotaci na některý z výše uvedených účelů.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Žadatel podá písemnou žádost o poskytnutí dotace.
Žádost o poskytnutí dotace
Žadatel je povinen předložit Úřadu městské části Brno-Tuřany do data stanoveného ve smlouvě vyúčtování poskytnuté dotace, doložené kopiemi faktur nebo jinými účetními doklady.
Přiznání dotace může být podmíněno povinností, že nevyčerpanou dotaci je žadatel povinen vrátit městské části Brno-Tuřany do konce příslušného kalendářního roku.
O poskytnutí dotace rozhoduje Zastupitelstvo Městské části Brno-Tuřany na základě doporučení Rady městské části Brno-Tuřany. O dotaci do výše 50.000,- Kč rozhoduje Rada městské části Brno-Tuřany.
V případě nesplnění všech náležitostí se Rada ani Zastupitelstvo nebudou žádostí zabývat.
Po schválení poskytnutí dotace bude s žadatelem uzavřena smlouva o poskytnutí dotace.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti o poskytnutí dotace na příslušném formuláři doručené poštou, elektronicky nebo osobně na podatelně ÚMČ Brno-Tuřany, Tuřanské nám. 1, 620 00 Brno.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor ekonomický ÚMČ Brno-Tuřany, Ing. Radka Svačinová, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 241, svacinova.r@turany.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
K vyplněnému formuláři žádosti o dotaci na provoz musí žadatel přiložit zejména
Pzn.: Úspěšní žadatelé (neplatí pro rok 2012), kteří v předchozím roce obdrželi dotaci z rozpočtu městské části Brno-Tuřany, přiloží k vyplněnému formuláři pouze: finanční rozvahu projektu (viz příloha č. 1 předepsaného formuláře), včetně podrobného položkového rozpočtu celkových výdajů a příjmů (u příjmů uvést, které další právnické a fyzické osoby se podílejí na úhradě nákladů a které další subjekty byly požádány o finanční příspěvek na uvedený projekt); čestné prohlášení, že nedošlo ke změnám v dokumentech o existenci a právním postavení žadatele (stanovy, zakládací listiny, registrační listiny apod.), v dokladech o IČ a ve smlouvě o zřízení běžného účtu (viz příloha č. 2 předepsaného formuláře); daňové přiznání a výkaz zisků a ztrát za předešlý rok
K vyplněnému formuláři žádosti o dotaci na jednorázové akce, opravy, drobné nákupy musí žadatel přiložit zejména:
Pzn.: Úspěšní žadatelé (neplatí pro rok 2012), kteří v předchozím roce obdrželi dotaci z rozpočtu městské části Brno-Tuřany, a ti, kteří zároveň ve stejném roce žádají o dotaci na provoz, přiloží k vyplněnému formuláři pouze: čestné prohlášení, že nedošlo ke změnám v dokumentech o existenci a právním postavení žadatele (stanovy, zakládací listiny, registrační listiny apod.), v dokladech o IČ a ve smlouvě o zřízení běžného účtu (viz příloha č. 1 předepsaného formuláře).
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o poskytnutí dotace na provoz
Žádost o poskytnutí dotace na jednorázové akce, opravy, drobné nákupy
Žádost o poskytnutí dotace pro pěstounské rodiny
Formulář je k dispozici na ÚMČ Brno-Tuřany, Ing. Radka Svačinová, nebo na www.turany.cz
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
—
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
—
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Žadatel je povinen předložit Úřadu městské části Brno-Tuřany do data stanoveného ve smlouvě vyúčtování poskytnuté dotace, doložené kopiemi faktur nebo jinými účetními doklady.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích v platném znění
Vyhláška statutárního města Brna č. 20/2001, Statut města Brna v platném znění
Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů v platném znění
18. Jaké jsou související předpisy
Pravidla pro poskytování dotací městskou částí Brno-Tuřany na podporu kulturních, sportovních a zájmových aktivit a na sociální činnosti
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
—
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Při použití dotace v rozporu s uzavřenou smlouvou o poskytnutí dotace či při porušení jiné povinnosti vyplývající z této smlouvy je příjemce dotace povinen ji na písemné vyzvání poskytovatele dotace vrátit.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Ing. Radka Svačinová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.8.2006
28. Popis byl naposledy aktualizován
30.6.2011
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—
Poplatek ze vstupného platí fyzické a právnické osoby, které akci pořádají.
1. Identifikační číslo
168
2. Kód
221
3. Pojmenování (název) životní situace
Poplatek ze vstupného
4. Základní informace k životní situaci
Poplatek ze vstupného platí fyzické a právnické osoby, které akci pořádají.
Poplatek ze vstupného se vybírá ze vstupného na sportovní, prodejní nebo reklamní akce, sníženého o daň z přidané hodnoty, je-li v ceně vstupného obsažena. Poplatek se platí z úhrnné částky vybraného vstupného.
Pro účely tohoto místního poplatku se rozumí:
Správcem poplatku pro akce pořádané na území městské části Brno-Tuřany je Úřad městské části Brno-Tuřany.
Poplatku nepodléhají akce, jejichž celý výtěžek je určen na charitativní a veřejně prospěšné účely, což pořadatel do 8 dnů po skončení akce doloží příslušnému správci poplatku.
Od poplatku jsou osvobozeny akce pořádané školami, dětskými a mládežnickými organizacemi, městem Brnem a jím zřízenými organizacemi a sportovní akce na místech s kapacitou pod 20.000 osob.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Poplatníkem je fyzická nebo právnická osoba, která akci pořádá.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Poplatník je povinen nejméně 8 dnů před konáním akce písemně ohlásit Odboru ekonomickému Úřadu městské části Brno-Tuřany (správce poplatku) druh a název akce, datum a dobu zahájení a ukončení akce, místo konání a jeho kapacitu, a to i v případě akcí poplatku nepodléhajících nebo od poplatku osvobozených.
Při plnění ohlašovací povinnosti je poplatník povinen sdělit svoje plné jméno nebo název, bydliště (sídlo), rodné číslo, IČO, právnická osoba uvede svůj statutární orgán, případně osoby, které jsou za ni oprávněny jednat před správcem poplatku, podnikatelský subjekt uvede též číslo účtu u peněžního ústavu, na kterém má soustředěny své peněžní prostředky.
Do 15 dnů po skončení akce, případně – nejedná-li se o jednorázovou akci – do 15 dnů po skončení měsíce, v němž akce probíhala, podá poplatník správci poplatku písemné hlášení, v němž uvede všechny údaje potřebné k přezkoumání správnosti výpočtu poplatku, zejména počet prodaných vstupenek podle jejich druhů (ceny), výši vybraného vstupného celkem a výši poplatku, který má být zaplacen. Celková částka vybraného vstupného bude před výpočtem výše poplatku snížena o daň z přidané hodnoty, byla-li v ceně vstupného obsažena. Vypočtený poplatek je splatný do 8 dnů ode dne podání hlášení.
Poplatek stanovený roční paušální částkou je splatný nejpozději do 31.1. následujícího kalendářního roku, v ostatních případech je poplatek stanovený paušální částkou splatný nejpozději 1. den období, na které je paušál stanoven.
Poplatník je povinen vést přehlednou a průkaznou evidenci vybraného vstupného a tu předkládat na výzvu správci poplatku ke kontrole, uvádět na vstupence označené pořadovým číslem cenu, datum a hodinu konání akce, jméno pořadatele a výši daně z přidané hodnoty, je-li v ceně vstupného obsažena.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním ohlášení akce učiněným písemně (v listinné nebo elektronické podobě) nebo ústně do protokolu u Odboru ekonomického Úřadu městské části Brno-Tuřany.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor ekonomický ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 242, rosenbergova@turany.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
—
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Oznámení o pořádání akce
Vyúčtování poplatku ze vstupného
Formuláře jsou k dispozici na ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, nebo na www.turany.cz
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Místní poplatek ze vstupného v MČ Brno-Tuřany: 10 % ze vstupného
Akce místních spolků,akce pro děti a důchodce 0 % ze vstupného
Poplatek je možné zaplatit v hotovosti na pokladně ÚMČ Brno-Tuřany, Tuřanské náměstí 1, Brno, pondělí, středa 8 – 17 hod.
Bankovní spojení pro bezhotovostní platby: č.ú. 19-16622621/0100, variabilní symbol 1344.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Nejméně 8 dnů před konáním akce je poplatník povinen podat písemné ohlášení akce.
Do 15 dnů po skončení akce je poplatník povinen podat písemné hlášení o akci (viz bod 6 tohoto postupu).
Do 8 dnů ode dne podání hlášení o akci vypočtený poplatek zaplatit.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích v platném znění
Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád
Vyhláška statutárního města Brna č. 22/2010, o místních poplatcích
18. Jaké jsou související předpisy
—
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti platebnímu výměru je možné podat odvolání písemně nebo ústně do protokolu u Odboru ekonomického Úřadu městské části Brno-Tuřany a to ve lhůtě 30 dnů ode dne následujícího po doručení platebního výměru.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Nebude-li poplatek zaplacen včas nebo ve správné výši, vyměří Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany poplatek platebním výměrem. Včas nezaplacené poplatky nebo jejich nezaplacenou část může zvýšit až na trojnásobek.
Tomu, kdo nesplní ve lhůtě stanovené vyhláškou, zvláštním daňovým zákonem nebo rozhodnutím podle těchto předpisů povinnost nepeněžité povahy, může správce poplatku (Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany) uložit pokutu dle daňového řádu.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Eva Rosenbergová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.1.2011
28. Popis byl naposledy aktualizován
11.1.2011
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—
Poplatek ze psů platí fyzická nebo právnická osoba, která je držitelem psa a to městské části příslušné podle místa svého trvalého pobytu nebo sídla.
1. Identifikační číslo
168
2. Kód
218
3. Pojmenování (název) životní situace
Poplatek ze psů
4. Základní informace k životní situaci
Poplatek ze psů platí fyzická nebo právnická osoba, která je držitelem psa a to městské části příslušné podle místa svého trvalého pobytu nebo sídla.
Poplatek se platí ze psů starších 3 měsíců.
Poplatník je povinen podat písemné „Ohlášení k poplatku” a rovněž oznámit každou skutečnost, která má vliv na vznik poplatku nebo jeho výši do 15 dnů ode dne vzniku poplatkové povinnosti nebo vzniku těchto skutečností.
Ohlášení psa do evidence je povinen učinit každý držitel psa, a to i v případě, kdy jeho pes poplatku nepodléhá, příp. byl od poplatku osvobozen.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzická nebo právnická osoba, která je držitelem psa
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Poplatník je povinen podat písemné „Ohlášení k poplatku” a rovněž oznámit každou skutečnost, která má vliv na vznik poplatku nebo jeho výši do 15 dnů ode dne vzniku poplatkové povinnosti nebo vzniku těchto skutečností.
Ohlášení psa do evidence je povinen učinit každý držitel psa, a to i v případě, kdy jeho pes poplatku nepodléhá, příp. byl od poplatku osvobozen.
Od poplatku je osvobozen držitel psa, kterým je osoba nevidomá, bezmocná a osoba s těžkým zdravotním postižením, která je držitelem průkazu ZTP/P podle zvláštního právního předpisu, osoba provádějící výcvik psů určených k doprovodu těchto osob, osoba provozující útulek pro ztracené nebo opuštěné psy, nebo osoba, které stanoví povinnost držení a používání psa zvláštní právní předpis.
Od poplatku jsou dále osvobozeni: organizační složky státu, příspěvkové organizace, Červený kříž a nadace, které jsou držiteli psů, osoby závislé na pomoci jiné osoby, držitelé psů z útulku po dobu jednoho roku od data jeho převzetí z útulku, a držitelé záchranářských psů
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním učiněným písemně na formuláři „Ohlášení k poplatku – místní poplatek ze psů” (v listinné nebo elektronické podobě) nebo ústně do protokolu u Odboru ekonomického Úřadu městské části Brno-Tuřany.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor ekonomický ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 242, rosenbergova@turany.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
—
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Ohlášení k poplatku – místní poplatek ze psů
Formulář je k dispozici na ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, nebo na www.turany.cz
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Poplatek ze psů v MČ Brno-Tuřany
Rodinný dům
Základní sazba 350,- Kč/rok
Sazba za druhého a každého dalšího psa 500,- Kč/rok
Bytový dům
Základní sazba 1 500,- Kč/rok
Sazba za druhého a každého dalšího psa 2 250,- Kč/rok
Poživatel invalidního, starobního, vdovského nebo vdoveckého důchodu, který je jeho jediným zdrojem příjmů, anebo poživatel sirotčího důchodu
Rodinný dům
Základní sazba 120,- Kč/rok
Sazba za druhého a každého dalšího psa 150,- Kč/rok
Bytový dům
Základní sazba 200,- Kč/rok
Sazba za druhého a každého dalšího psa 300,- Kč/rok
Poplatek je možné zaplatit v hotovosti na pokladně ÚMČ Brno-Tuřany, Tuřanské náměstí 1, Brno, pondělí, středa 8 – 17 hod.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Poplatník je povinen zaplatit poplatek na účet městské části bez vyměření ročně, nejpozději do 31.března každého roku
Vznikne-li poplatková povinnost po datu splatnosti je poplatek splatný nejpozději do 15. dne měsíce, který následuje po měsíci, ve kterém poplatková povinnost vznikla.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Poplatník je povinen oznámit každou skutečnost, která má vliv na vznik poplatku nebo jeho výši do 15 dnů ode dne vzniku poplatkové povinnosti nebo vzniku těchto skutečností.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích v platném znění
Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád
Vyhláška statutárního města Brna č. 22/2010, o místních poplatcích
18. Jaké jsou související předpisy
—
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti platebnímu výměru je možné podat odvolání písemně nebo ústně do protokolu u Odboru ekonomického Úřadu městské části Brno-Tuřany a to ve lhůtě 30 dnů ode dne následujícího po doručení platebního výměru.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Nebude-li poplatek zaplacen včas nebo ve správné výši, vyměří Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany poplatek platebním výměrem. Včas nezaplacené poplatky nebo jejich nezaplacenou část může zvýšit až na trojnásobek.
Tomu, kdo nesplní ve lhůtě stanovené vyhláškou, zvláštním daňovým zákonem nebo rozhodnutím podle těchto předpisů povinnost nepeněžité povahy, může správce poplatku (Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany) uložit pokutu dle daňového řádu.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Eva Rosenbergová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.1.2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
18.1.2012
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—
Poplatek za užívání veřejného prostranství se vybírá za zvláštní užívání veřejného prostranství, kterým se rozumí provádění výkopových prací, umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskytování prodeje a služeb, pro umístění stavebních nebo reklamních zařízení, zařízení cirkusů, lunaparků a jiných obdobných atrakcí, umístění skládek, vyhrazení trvalého parkovacího místa a užívání tohoto prostranství pro reklamní akce nebo potřeby tvorby filmových a televizních děl.
1. Identifikační číslo
168
2. Kód
220
3. Pojmenování (název) životní situace
Poplatek za užívání veřejného prostranství
4. Základní informace k životní situaci
Poplatek za užívání veřejného prostranství se vybírá za zvláštní užívání veřejného prostranství, kterým se rozumí provádění výkopových prací, umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskytování prodeje a služeb, pro umístění stavebních nebo reklamních zařízení, zařízení cirkusů, lunaparků a jiných obdobných atrakcí, umístění skládek, vyhrazení trvalého parkovacího místa a užívání tohoto prostranství pro reklamní akce nebo potřeby tvorby filmových a televizních děl.
Poplatku podléhají náměstí, tržiště, ulice, chodníky, parky, veřejná zeleň a další prostory přístupné každému bez omezení.
Poplatek platí fyzické i právnické osoby, které užívají veřejné prostranství. Poplatek za užívání veřejného prostranství neplatí vlastník nebo nájemce veřejného prostranství, který má s jeho vlastníkem uzavřenou nájemní smlouvu, a město Brno.
Poplatku za užívání veřejného prostranství spočívajícího ve vyhrazení trvalého parkovacího místa nepodléhají osoby zdravotně postižené.
Poplatku nepodléhají akce, jejichž výtěžek je určen na charitativní či veřejně prospěšné účely, což je pořadatel akce povinen do osmi dnů po jejím skončení prokázat příslušnému správci poplatku.
Poplatku nepodléhá provádění výkopových prací hrazených z rozpočtu města Brna a městských částí včetně umístění stavebních zařízení a skládek souvisejících s těmito pracemi.
Od poplatku jsou osvobozeny výkopové práce, včetně umístění stavebních zařízení a skládek souvisejících s těmito pracemi, prováděné za účelem budování, rekonstrukcí, oprav a údržby technických sítí ve vlastnictví:
a) města Brna
b) společností s majoritní majetkovou účastí města Brna
c) společností, v nichž mají společnosti uvedené pod písmenem b) majoritní majetkovou účast
Správcem poplatku pro užívání veřejného prostranství na území městské části Brno-Tuřany je Úřad městské části Brno-Tuřany.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzické i právnické osoby, které užívají veřejné prostranství uvedeným způsobem.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Před započetím užívání veřejného prostranství na území městské části Brno-Tuřany je poplatník povinen učinit u Úřadu městské části Brno-Tuřany písemné ohlášení, ve které uvede dobu, rozsah, způsob užívání a označení zabraného místa, plné jméno nebo název, bydliště (sídlo), rodné číslo, IČO, právnická osoba uvede svůj statutární orgán, případně osoby, které jsou za ni oprávněny jednat před správcem poplatku, podnikatelský subjekt uvede též číslo účtu u peněžního ústavu, na kterém má soustředěny svoje peněžní prostředky.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Ohlášením učiněným písemně (v listinné nebo elektronické podobě) nebo ústně do protokolu u Odboru ekonomického Úřadu městské části Brno-Tuřany.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor ekonomický ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 242, rosenbergova@turany.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Orientační plánek s vyznačením záboru
Rozhodnutí o zvláštním užívání komunikace (v případě zvláštního užívání komunikace)
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Přihláška k zvláštnímu užívání veřejného prostranství – úhrada místních poplatků
Formulář je k dispozici na ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, nebo na www.turany.cz
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Poplatek za užívání veřejného prostranství
Základní sazba 10,- Kč/m2/den
Umístění reklamních zařízení
– billboard 10 000,- Kč/ks/rok
– reklama typu A 5,- Kč/m2/den
– ostatní 10,- Kč/m2/den
Vyhrazení trvalého parkovacího místa
– osobní automobil 15 000,- Kč/rok
– nákladní automobil, autobus 40 000,- Kč/rok
Umístění lunaparků a jiných obdobných atrakcí 2,- Kč/m2/den
Pořádání reklamních akcí 10,- Kč/m2/den
Užívání pro potřeby tvorby filmových a televizních děl 10,- Kč/m2/den
Umístění mobilního stánku sloužícího pro poskytování prodeje a služeb
– prodej veškerého sortimentu 100,- Kč/m2/den
– prodej potravin, ovoce, zeleniny, květin, knih 20,- Kč/m2/den
– poskytování služeb 10,- Kč/m2/den
Restaurační zahrádky, předsunutá prodejní místa 1,- Kč/m2/den
Umístění stavebních zařízení, skládek a provádění výkopových prací
– do 10 m2 200,- Kč/měsíc
– do 20 m2 300,- Kč/měsíc
– do 50 m2 600,- Kč/měsíc
Poplatek je možné zaplatit v hotovosti na pokladně ÚMČ Brno-Tuřany, Tuřanské náměstí 1, Brno, pondělí, středa 8 – 17 hod.
Bankovní spojení pro bezhotovostní platby: č.ú. 19-16622621/0100, variabilní symbol 1343.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Poplatek je splatný nejpozději v den zahájení užívání veřejného prostranství. Při užívání veřejného prostranství po celý kalendářní rok je možné poplatek rozdělit do čtyř stejných splátek se splatností vždy k prvnímu dni každého čtvrtletí příslušného kalendářního roku.
Připadne-li lhůta splatnosti na sobotu, neděli nebo státem uznaný svátek, je dnem, ve kterém je poplatník povinen svoji povinnost splnit, nejblíže následující pracovní den.
Poplatek lze uhradit dopředu nejvýše na dobu jednoho roku.
Ukončení užívání veřejného prostranství je poplatník povinen ohlásit do 8 dnů
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích v platném znění
Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád
Vyhláška statutárního města Brna č. 22/2010, o místních poplatcích
18. Jaké jsou související předpisy
—
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti platebnímu výměru je možné podat odvolání písemně nebo ústně do protokolu u Odboru ekonomického Úřadu městské části Brno-Tuřany a to ve lhůtě 30 dnů ode dne následujícího po doručení platebního výměru.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Nebude-li poplatek zaplacen včas nebo ve správné výši, vyměří Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany poplatek platebním výměrem. Včas nezaplacené poplatky nebo jejich nezaplacenou část může zvýšit až na trojnásobek.
Tomu, kdo nesplní ve lhůtě stanovené vyhláškou, zvláštním daňovým zákonem nebo rozhodnutím podle těchto předpisů povinnost nepeněžité povahy, může správce poplatku (Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany) uložit pokutu dle daňového řádu.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
Povolení zvláštního užívání komunikace
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Eva Rosenbergová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.1.2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
19.1.2012
29. Datum konce platnosti popisu
nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—
Úřad městské části Brno-Tuřany vybírá poplatek z ubytovací kapacity v zařízeních na území městské části Brno-Tuřany určených k přechodnému ubytování za úplatu.
1. Identifikační číslo
168
2. Kód
222
3. Pojmenování (název) životní situace
Poplatek z ubytovací kapacity
4. Základní informace k životní situaci
Úřad městské části Brno-Tuřany vybírá poplatek z ubytovací kapacity v zařízeních na území městské části Brno-Tuřany určených k přechodnému ubytování za úplatu.
Poplatku z ubytovací kapacity nepodléhá:
Od poplatku je osvobozena ubytovací kapacita v zařízeních ve vlastnictví města Brna, včetně zařízení svěřených městské části. Na ubytovací kapacitu v zařízeních, která jsou pronajata soukromým podnikatelským subjektům, se osvobození nevztahuje.
Poplatek platí ubytovatel, kterým je fyzická nebo právnická osoba, která přechodné ubytování poskytla.
Poplatník(ubytovatel) je povinen ohlásit správci poplatku vznik poplatkové povinnosti do 15 dnů od zahájení činnosti a stejným způsobem ohlásí ubytovatel ukončení činnosti spočívající v poskytování přechodného ubytování za úplatu.
Ubytovatel je povinen vést v písemné podobě evidenční knihu do které zapisuje dobu ubytování, jméno a příjmení, adresu místa trvalého pobytu nebo místa trvalého bydliště v zahraničí a číslo občanského průkazu nebo cestovního dokladu.
Poplatek se platí za každé využité lůžko a den.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Ubytovatel, kterým je fyzická nebo právnická osoba, která přechodné ubytování poskytla.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Ubytovatel je povinen zaplatit poplatek jednorázově bez vyměření za kalendářní rok vždy do 31. března následujícího kalendářního roku na účet Úřadu městské části Brno-Tuřany a zároveň podat Úřadu písemné hlášení s výpočtem poplatku.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Odvedením poplatku za uplynulý kalendářní rok a podáním hlášení s výpočtem poplatku.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor ekonomický ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 242, rosenbergova@turany.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
—
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
—
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Poplatek z ubytovací kapacity: 5,- Kč za každé využité lůžko a den
Poplatek je možné zaplatit v hotovosti na pokladně ÚMČ Brno-Tuřany, Tuřanské náměstí 1, Brno, pondělí, středa 8 – 17 hod.
Bankovní spojení pro bezhotovostní platby: č.ú. 19-16622621/0100, variabilní symbol 1345
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Do 31. března následujícího roku
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích v platném znění
Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád
Vyhláška statutárního města Brna č. 22/2010, o místních poplatcích
18. Jaké jsou související předpisy
—
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti platebnímu výměru je možné podat odvolání písemně nebo ústně do protokolu u Odboru ekonomického Úřadu městské části Brno-Tuřany a to ve lhůtě 30 dnů ode dne následujícího po doručení platebního výměru.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Nebude-li poplatek zaplacen včas nebo ve správné výši, vyměří Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany poplatek platebním výměrem. Včas nezaplacené poplatky nebo jejich nezaplacenou část může zvýšit až na trojnásobek.
Tomu, kdo nesplní ve lhůtě stanovené vyhláškou, zvláštním daňovým zákonem nebo rozhodnutím podle těchto předpisů povinnost nepeněžité povahy, může správce poplatku (Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany) uložit pokutu dle daňového řádu.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Eva Rosenbergová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.1.2011
28. Popis byl naposledy aktualizován
11.1.2011
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—